Temperatura are un impact semnificativ asupra presiunii din anvelope. Pentru anvelopele de vară, vă recomandăm să utilizați presiunea sugerată de producătorul vehiculului. Pentru anvelopele de iarnă, ar trebui să umflați anvelopele la 0,2 bar deasupra recomandării anvelopei de vară. Temperatura într-un garaj cald poate fi cu mult mai mare decât în exterior. Dacă presiunea în anvelope este măsurată în interior, va fi prea mică pentru temperaturi exterioare.
Exemplu: Temperatura din garaj este de +20 ˚C, iar temperatura exterioară este de -10˚C Dacă presiunea este reglată în garaj, presiunea adăugată la anvelope trebuie să fie cu 0,3 bar mai mare decât cea recomandată, valoare pentru a asigura un nivel de presiune corect în afară.
Ce este presiunea în anvelope?
Presiunea în anvelope este o măsură a cantității de aer din anvelopele unui vehicul, în kilograme per cm pătrat. Serviciul necesar presupune verificarea presiunii anvelopelor cu un manometru, cel puțin lunar, dacă nu mai frecvent.
Ce se întâmplă dacă presiunea în anvelope este prea mare?
Dacă presiunea în anvelope este prea mare, atunci mai puțin din anvelopă atinge solul. În consecință, mașina dvs. va sări pe drum. Iar atunci când anvelopele tale se învârt în loc să atinga solul, tracțiunea suferă și distanța de oprire creste. De asemenea, veți simți o scădere a confortului la plimbare.
Ce se întâmplă dacă presiunea în anvelope este prea mică?
Dacă presiunea în anvelope este prea mică, atunci prea mult din suprafața anvelopei atinge solul, ceea ce mărește frecarea dintre drum și anvelopă. În consecință, nu numai că anvelopele dvs. vor fi uzate prematur, dar și ele se pot supraîncălzi. Supraîncălzirea poate duce la separarea benzii de rulare – și la un accident urât.
Mai multa siguranta si o durata de viata mai mare
Pe lângă corecția presiunii în anvelope, șoferii trebuie să se asigure că anvelopele de vara Michelin LAT Sport ZP sunt instalate corect pe mașină. Săgeata de pe peretele lateral indică direcția de rulare.
Pentru a prelungi durata de viață a anvelopelor, anvelopele față și spate pot fi schimbate de la o punte la alta la fiecare 5.000-10.000 kilometri. Ca urmare, anvelopele vor fi uzate uniform și vor avea diferențe mai mici în uzură.
Pneurile marcate M + S (destinate utilizării în timpul iernii) trebuie să fie observate daca sunt intepate sau desumflate . Pentru primii 500 km, evitați accelerația bruscă și frânarea. O pauză ușoară îmbunătățește durabilitatea studierii: bolțurile se vor fixa în siguranță și vor rămâne pe anvelope.